16 червня відбулась конференція "Стан імплементації Закону України "Про Загальнодержавну цільову програму "Питна вода України" на 2011-2020 роки".

опубліковано 17 черв. 2015 р., 07:47 Адміністратор сайту   [ оновлено 18 черв. 2015 р., 06:13 ]
Організатори конференції: Постійна комісія Київради з екологічної політики КМДА, КП Київський міський Будинок природи. 

Місце проведення: КП «Київський міський Будинок природи»

01004, м.Київ, вул..Рогнідинська,3 (ст.метро «Палац спорту», ст. метро «Площа Льва Толстого»)


Участники конференції

1.      Безрук З.Д. Державна екологічна інспекція у м.Києві.

2.      Заворотна Р.М. НІІ кардіології.

3.      Козій Б.С. Помічник депутата.

4.      Лєщєнко Ю.В. Заступник голови Постійної комісії Київської міської Ради з питань екологічної політики.

5.      Курик М.В. Інститут екології людини, доктор фізико-математичних наук.

6.      Цвєткова Т.М. ВЕГО «Мама-86», координатор програми «Вода і санітарія»

7.      Цуруль В.І.

8.      Бондаренко А.Є. екс-заступник Міністра інфраструктури України

9.      Скубченко В.Ф. Президент Асоціації «Питна вода України»

10.   Заєц Р.В. Старший науковий співробітник НАНУ України.

11.  Сібілєва О.В. Заступник начальника Управління екології  та природних ресурсів м.Києва

12.  Лахман М.І. Член президії Асоціації «Питна вода України»

13.  Остапєнко В.Т. Асоціації «Питна вода України»

14.  Лахман Ю.М. Асоціації «Питна вода України»

15.  Редькіна Н.О. Старший науковий співробітник Науково-дослідного інституту соціально-економічного розвитку міста.

16.  Колєснік М.П. Радник голови КМДА.

17.  Валєєв Е.Х. Голова київської татарської громади.

18.  Федоренко І.П. Депутат Київради VII скликання.

19.  Чудікова Алла. Громадська платформа «Нова Україна»

20.  Ефимищ Н.М. Голова комісії по міжнаціональним відносинам.

 

 
 
 
 

В ході конференції виступили:

Лєщєнко Ю.В. Про особистий контроль за утриманням вимог Закону про питну воду. Очистка води гідрохлоридом – це знищення бактерій, але що це дає? Ніхто не проводив досліджень з якості такої питної води, не дав інформації.

Бондаренко А. До кінця не реалізовано жодного державного проекту, під які виділялися кошти, бо їх було обмаль і не вистачало на реалізацію державних програм. Місцеве самоврядування може вирішити цю проблему, виділяючи кошти з свого бюджету.

Редькіна Н.О. Цільова програма по питній воді м.Києва не виконується в повному циклі. Виконуються лише деякі питання – реконструкція водних мереж, наприклад. Але в цілому програма не виконується.

Цвєткова Т.М. Основні тренди:

-                     держава має забезпечувати та гарантувати якісну питну воду та санітарію, не розділяючи ці поняття;

-                     вода повинна буди доступною цілодобово для ВСІХ жителів планети за доступними цінами;

-                     покращити якість питної води можна, зменшуючи шкідливі викиди – це спільне завдання для кожного жителя планети;

-                     право на доступ до інформації;

-                     питна вода має відповідати стандартам якості.

В цілому закон України про питну воду добрий, але в ньому за час існування самого закону дуже багато зроблено поправок, які вносять нісенітницю. Нещодавно воду хотіли зробити продуктом харчування, а це для людини першочергова потреба, як повітря. У нас держава і населення працюють тільки на бізнес, а держава повинна нести контролюючі функції перш за все і дбати про здоров’я населення.

Ніхто не контролює якість питної води у школах і дитячих садках. Незрозуміло – яку воду п’ють діти з тих фонтанчиків начебто з питною водою. Ситуація отруєння населення в Бортничах: одна із версій отруєння – якість води. Але досі немає чіткої відповіді про причини отруєння.

Пропозиції:

-    провідна роль держави повинна залишатись!

-    бюджетне фінансування на питну воду – окремою строкою;

-    ефективність використання цільових коштів і контроль за їх використанням.

Зубович М.П. Ми запрошували на конференцію і Департамент освіти, і санепідемстанцію міста, щоб вони надали статистичні дані по питній воді у Києві та в навчальних і дошкільних закладах, але представники цих установ на конференцію не прийшли.

Безрук З.Д. У нас введено мораторій на інспекторські перевірки, тому Державна екологічна інспекція міста не може робити планові перевірки, але виїжджає на скарги від населення, забираються проби води. Так, внаслідок розгляду скарги було зафіксували скидання залишків хлору у Деснянську протоку. Розраховуємо і в подальшому на поміч і сигнали громадськості.

Екологічна ситуація зараз є негативною. В магазинах багато продається води, але немає ніякої гарантії, що ця вода – питна. Немає ніяких сертифікатів, які ці продавці могли би пред’явити.

Яку воду споживають діти, школярі, дитячі садочки? На ці питання немає відповідей.

Одна з версій отруєння людей в Борничах – питна вода. В Бортничах водозабір недобудований і не здатний до експлуатації, там немає очисних споруд.

Після Києва дніпровську воду п’є вся України. Тому воду після киян треба доочищувати особливо дбайливо.

Треба впровадити заходи щодо побудови очисних станцій в Деснянсько-Дніпровському басейні.

Остапенко В.Т. Значна частина питань по воді до екологічної інспекції, але вони не мають важелів впливу. Бювети – їх треба обслуговувати, це покладено  на Водоканал і щомісяця на це виділяється по 2 тис.грн.

Зубович М.П. В межах міста та прилеглих районах Київської області узаконено лише одиниці глибинних свердловин, тоді як десятки тисяч - не узаконені. На сайті санепідемстанції вказано, що у січні місяці було закрито деякі із бюветів.  У нас все працює на довірі, а не на фактах і цифрах.

Сібілєва О.В. Суспільство знаходиться на стадії деградації та екологічного спустошення: використовуємо пральні порошки з фосфатами, миємо машини – і все це потрапляє у воду. Наші діти хворіють, рівень захворювань підвищується рік від року.  У нас немає чіткого механізму, котрий об"єднав би процеси, направлені на захист екології.

Лещенко Ю.В. Запропонував наступного разу  зібратися з головами бюджетної та деяких інших комісії.

Федоренко І.П. Нам заважає рівень корупції, який зараз ще вище, ніж це було при Януковичу.

Розповів про досвід Стамбулу. За 12 років вони досягли рівня чистої питної води – у них зараз така вода, яка у нас була 12 років тому .Поблизу Стамбулу знаходяться 7 очисних споруд, найдальша знаходиться за 40 км від міста, інші ближче на різних відстанях. Зараз вода у Києві така погана, як була у Стамбулі тоді, 12 років тому. Турки пропонували нам безкоштовно для Києва методики очистки води, але Кабмін відмовився від цих пропозицій , не прийняв їх.

Редькіна Н.О. У нас є наробки, є гарні закони, але немає спільного контакту. Чиновники не хочуть такої співпраці, бо йдуть на контакт і вирішення питань там, де є гроші.

Курик М.В. Основна проблема в тому, що Україна займає перше місце по смертності серед європейських країн. Це є екологічний геноцид нації. Треба особливо берегти здоров’я школярів, дітей всіх рівнів і з системою освіти тут повинен бути тісний контакт, а його нема. Дітьми загалом ніхто не хоче займатися. Ми – вимираюча нація. І ніхто нічого не робить, щоб це змінити. Люди, які займаються екологією і пишуть закони про питну воду – не фахівці, якщо вони пропонують  воду перевести до категорії «харчові продукти». Корупція є і на воді – цим можна пояснити  небажання влади дослухатись до пропозицій фахівців.

Проблема здоров’я дітей і профілактика повинна вирішуватися разом з освітою і з тими, хто за неї відповідає. Водою треба займатися фахово і дослухатись до науковців і їх пропозицій.

Зубович М.П. Держава не виконує свої функції як контролера якості питної води. Звернув увагу на те, що методи технологічної очистки води ніколи не були досконалими, а Дніпровський водозбір проходить через територію трьох країн з високим рівнем використання земель сільськогосподарського призначення. По всій довжині як Дніпра, так і Десни зустрічається у водах річок забруднення фтором, нітратами, нафтопродуктами, стронцієм, полонієм, пестицидом ДДТ. В межах міста і в суміжних  районах  Київській області лише частина свердловин знаходиться під контролем, тоді як десятки тисяч – нелегальні. Частина бюветів не відповідає вимогам питної води. 

Стосовно пластикової упаковки - навів данні про результати досліджень німецьких експертів, які проаналізували зразки води з пластикових пляшок і дійшли висновку, що в ній містяться хімічні сполуки, які виділяються з пластику і здатні порушити роботу ендокринної системи людини. В Італії, Китаї та в Австралії в деяких провінціях відмовились від пластикових пляшок взагалі.

Держава гарантує своїм громадянам якісну воду, а на ринок вода потрапляє без відповідного контролю з вказівкою на етикетках: "Рекомендовано для всіх!", тоді як люди мають різні рівні кислотності - понижену, чи підвищену. Більше 60% населення ніяк не можна споживати воду менше 7рН, а на ринку питної води є вода різної кислотності, очищена в тому числі і за допомогою зворонього осмосу, яка має кислотність від 5,2рН до 5,9рН.

Запропонував нову концепцію забезпечення
кожного киянина якісною питною водою, на основі діючого законодавства України. Керівництву
КМДА укласти договір на довгострокове використання трьох-чотирьох каптажів
якісної води з території Івано-Франківської і більшої частини Закарпатської
області. Необхідно замовити цистерни для перевозки води в кількості 4х вертушок
від 3,5-5тис.т, кожна, що надасть можливість кожного киянина забезпечити
якісною питною водою по доступним цінам за рахунок здешевлення транспортних
затрат і розлив в тару багаторазового використання по 5, 10, 15 літрів з
металево-лужним покриттям, та скляною тарою від 350мл до 1 л.

Лахман Ю.М. Не треба грошей, треба просто сказати людям правду про те, що держава не може пропонувати населенню пити воду з-під крану, бюветів, тощо. Хлорування води шкідливо, але часто її хлорують навіть з перевищенням норми, кидаючи хлорку у воду «на око».

Кожній людині треба 2-3 літри чистої води на день – це 1% питної води – держава повинна про це казати і підтримувати.

Розповів про досвід та напрацьовану концепцію Асоціації «Питна вода України».

1.             Концепція не потребує фінансових затрат з бюджету, бо працює за рахунок коштів інвесторів. Треба будувати бювети з доочисткою, давати таку воду безкоштовно дитячим садкам та школам, а населенню продавати. Собівартість такої води буде 50 копійок.

2.             Кожна нова структура, забудова повинні бути уже з системою доочистки, а не підключатися до старих зношених систем.

Лещенко Ю.В.  програми доочистки є, але вони не працюють. Пропоную звертатись до комісії з конкретними пропозиціями, будемо розглядати.

Заєц Р.В. Досвід, коли чисту питну воду привозять здалеку є - Канада і Штати розпилюють айсберги, здобуваючи чисту питну воду.

Стосовно доочисток – ще ніхто не підтвердив, наскільки корисна така вода. Таких даних немає. Це буде видно тільки на нащадках, це проявиться в майбутньому. 

ą
0-0019.JPG
(850k)
Адміністратор сайту,
17 черв. 2015 р., 07:52
ą
Адміністратор сайту,
17 черв. 2015 р., 07:53
ą
0-004.JPG
(831k)
Адміністратор сайту,
17 черв. 2015 р., 07:53
Comments