26 березня відбувся семінар "Досвід екологічного виховання в зарубіжних освітніх системах"

опубліковано 26 бер. 2015 р., 08:23 Адміністратор сайту   [ оновлено 27 бер. 2015 р., 04:30 ]
Організатори семінару КП"Київський міський Будинок природи" та Департамент освіти і науки, молоді та спорту.
Запрошені методисти та вихователі дошкільних закладів, представники наукових, державних природоохоронних установ.

В ході семінара за темами виступили:

1. "Екологічне виховання особистості у Швеції", Половіна Олена Анатоліївна, завідувач кафедрою дошкільної освіти Педагогічного інституту КУ ім.Б.Грінченка, доцент, к.п.н.

Вступ

Загальне занепокоєння кризовим станом природи звучить на різних рівнях, що утверджує позицію «мислити глобально» та «діяти локально». Урядовими структурами, творчими колективами та окремими ентузіастами створюються програми екологічної освіти та виховання дітей, учнів, студентів та дорослих, що підвищують свою професійну кваліфікацію. Реалізація програм на практиці змінює мислення людей, їх погляд на природу, на взаємодію кожного і всього суспільства з нею, веде до розуміння ідеї сталого розвитку на планеті.

Історія виникнення «Школи Мулле»

Цікава форма залучення дітей до природи є у Швеції, де вже 40 років працюють лісові школи - школи Мулле, створені за ініціативою Госта Фрома. 

Мулле (швед. Skogsmulle) з’явився на світ 25 січня 1957 року у Швеції. Його автором є Госта Фром, на той час звичайний веселий турист-гітарист, один з лідерів шведського молодіжного руху «На природу в будь-яку погоду!».

Госта Фром написав сучасну шведську казку про лісового Мулле та його друзів.

Сьогодні про природну педагогіку Госта Фрома знають всі діти не лише Швеції, а й сусідніх скандинавських країн і навіть далекої Японії. Його книги та пісні переведені на багато мов, у тому числі на російську.

А король Швеції нагородив Госта Фрома орденом за заслуги перед вітчизною.

Головне завдання таких шкіл - тривале перебування дітей на повітрі, життя у злагоді з природою.

Головні принципи лісової школи - розвиток дітей засобами природи, зміцнення фізичного та психічного здоров'я

Навчання у школі відбувається у три етапи:

*                  1-ий (діти 1,5 - 4 років) - це «сонечка» (рос. божьи коровки), вони відкривають для себе світ і переживають це відкриття, отримуючи різні враження;

*                  2-ий (діти 4 - 7 років) - це і є власне «Школа Мулле», в якій діти займаються дослідженням навколишньої природи;

*                  3-ій (діти 7 - 10 років) - це «лісові туристи», вони ходять по лісу і шукають відповіді на питання «чому?», «як?».

При кожному такому дитсадку / школі неодмінно є якась "присадибна ділянка" - шматочок природи. На ній лісові стежки перемежовують галявинки, річки-струмки або виступи з-під землі кам'яних порід, схожих на гори. На лісовій стежці діти осягають раз за разом з року в рік все різноманіття життя у вигляді рослин і живих істот.

Вигадана Госта Фромом казка з роками втілилась у стрімку науку (педагогіка+екологія) і широку практику природних шкіл Швеції у вигляді так званих «сходинок розвитку».

*                  На першій сходинці дітей вчать любити природу, щоб малюку було приємно і весело в будь-яку погоду.

*                  На другій – малюк сповнений вражень і вчиться спостерігати за природним довкіллям.

*                  На третій – дитина починає розуміти, що все живе і неживе в природі взаємопов’язано.

*                  На четвертій – дитина впевнюється, що люди можуть впливати на природу, але це їй, природі, не завжди на користь. Іноді навіть на шкоду!

*                  На п’ятій – дитина починає розуміти, що вона теж частинка природи, яку треба берегти, а не руйнувати.

*                  Шоста сходинка – доросла людина приймає рішення, від яких залежить не лише екологія країни, але й життя людини в ній.

Висновок

*                Багаторічна практика природних шкіл Швеції (а крізь неї пройшло вже понад мільйони дітей!) переконала всіх скептиків, що здоровий спосіб життя її вихованців – здоров’я нації і частина національної ідеї Швеції.

*                Методика «лісових шкіл» стала популярною і вийшла за межі Швеції: школи Мулле тепер є в Норвегії, Японії, Прибалтиці і навіть у Росії (в околицях Санкт-Петербурга), вони добре підходять для сільської місцевості, де діти можуть багато часу проводити в лісі. 


2. "Інтерактивна суть екологічного виховання в закордонних освітніх системах". Дяченко Тамара Василівна, викладач методист ДНЗ №773.


3. "Екологічна робота екокалендаря в дошкільних навчальних закладах",  Амінов Вячеслав Райхонович, керівник проекту БО "МБФ" Екологія".

Було переглянуто ролик "Дівчинка, що змусила світ замовчати на 6 хвилин..."

https://www.youtube.com/watch?v=2TReKZZtOvU

Зараз на нашій планеті накопичено багато сміття. Привчати дітей не смітити треба саме з дитячого садочка. Наші пропозиції:

- організувати в кожному садочку екологічний куточок з наглядним матеріалом по наслідкам, які несе засмічення для здоров"я природи і людини і як повинні себе вести люди, щоб зменшити шкідлівий вплив на природу;

- організувати в кожному садочку свята, прив"язуючи їх до екологічного календаря;

- зорганізувати батьківський актив екології та способу життя з окремого збору макулатури, використаних батарейок тощо;

- переглядати з дітьми мультфільми екологічного спрямування (Валли, Хортон та ін.).

  
 

 




ą
Адміністратор сайту,
27 бер. 2015 р., 04:03
ą
Адміністратор сайту,
27 бер. 2015 р., 04:03
ą
Адміністратор сайту,
27 бер. 2015 р., 04:03
ą
Адміністратор сайту,
27 бер. 2015 р., 04:03
ą
Адміністратор сайту,
27 бер. 2015 р., 04:03
Comments